Hoe duur kost een vrachtwagen rijbeweis???

Hoe duur is een vrachtwagen rijbeweis?

ik wil graag mijn vrachtwagen rijbweis maar weet niet hoe duur dat is en kan daar ook geen duidelijkheid over vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rijbewijs*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
€ 1000 begin je mee voor je C+E. dan je chaufeursdiploma = code 95 nog
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk € 20.000

Antwoorden (4)

Dit is afhankelijk van jouw huidige rijervaring en leersnelheid.

Zelf ben ik vrij recent in het bezit van het C+E rijbewijs zonder chauffeursdiploma (code 95) en voor mijn theoriecertificaten en theorielessen was ik €1000 kwijt.

Daarna gaan lessen voor C (vrachtwagen) en niet goed voorbereid op examen gestuurd. Hierdoor gezakt. De tweede keer door zenuwen gezakt en de derde keer gehaald. Kosten €3000

Voor het chauffeursdiploma moet je ongeveer €700 erbij tellen dus kom je op ongeveer 4700€.

Maar dit is in mijn geval.

Mocht ik het in 1x gehaald hebben, was ik +/- €3000 kwijt. (Excl Aanhanger).

Dus het zal wel in de buurt van deze bedragen liggen. Een exact bedrag is lastig te noemen, want elke rijschool rekent andere tarieven en het is afhankelijk van de ervaring en leersnelheid van de cursist.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien leuk om te vermelden. Aanhanger kostte ongeveer €2000 (indien 1x geslaagd) Ik heb de keuze gemaakt om bij een iets duurdere rijschool te gaan rijden (instructeur oude rijschool beviel me niet) en daar was het 2250€ (indien 1x geslaagd) Maar dat was in mijn situatie (nov/dec 2012)
Heb ik toevallig laatst uitgezocht gemiddeld kwam ik uit voor c ( alleen vrachtwagen ) €2500 voor een compleet pakket inclusief examen en chauffeurs diploma meeste rijscholen
Doen e ( aanhanger) voor niet teveel erbij rond de €700 wat ik zo heb ontdekt maar dit zijn prijzen in Brabant dus kan nogal schelen met andere
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik mijn busrijbewijs haalde, een paar jaar terug, kon dat vergoed worden door de toekomstig werkgever. Zij betaalden de gehele opleiding, chauffeursdiploma, theorie, praktijk alles.
Je moet als tegenprestatie dan wel minimaal 2 en half jaar voor ze werken, om niet alsnog voor kosten op te draaien.
Wellicht is er met een vrachtwagenrijbewijs hetzelfde mogelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je het echt graag wil halen maar je kan het niet betalen ! dan kan je ook proberen via een bekend uitzendbureau het te behalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is crisis, uitzendbureau's zijn dan de eersten die dat merken: geen werk en dan gaan ze zeker geen rijbewijzen weggeven.