Hoe zit het met de pauzes van een vrachtwagenchauffeur?

De een zegt zus de ander zegt zo, maar wil nu graag eens weten hoe het nu zit, bij hoeveel uur rijden hoort hoeveel minuten rusten, gelieve uitgebreide info

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
om de 4 uur moet de chauffeur minimaal 45 minuten pauze hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaande is een vrij korte uitleg. Zie de link http://www.transport-online.nl/site/rijtijdenwet.php voor verdere uitleg. Komt toch iets meer bij kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Henkie666, dat is dus fout wat jij zegt en kan je snel zo'n 1500 euro boete opleveren als je tachokaart wordt uitgelezen door een controlerende instantie. Als ik jou was zou ik even de link bekijken van Sanne1981 of het antwoord van Wormke.

Het beste antwoord

Je moet na 4:30 rijden 45 minuten stoppen met rijden je mag die 45 min ook op splitsen in eenmaal 15 min en eenmaal 30 min wat niet mag is 3 x 15 min wat ook niet mag is eerst 30 min en dan 15 min het is of ineens 45 min of 15 en dan 30 maar het is toegestaan langer terusten maar zeker niet korter dus elk 4:30 dat je hebt gereden zul je 45 min aan de kant moeten