hoe kan ik mijn vrachtauto lichter maken om BE te kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vrachtauto past per definitie niet bij rijbewijs B.

Antwoorden (3)

Dat heeft nog al wat voeten in aarde en is niet zo simpel gedaan.

Allereerst is het niet bekend wat het voertuig zelf weegt en wat het laadvermogen is.

Door de verandering van het verenpakket wordt laadvermogen lager maar dan dient het voertuig opnieuw gekeurd te worden door de Rijksdienst Voor het Wegverkeer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het ledig gewicht onder de 3500 kan krijgen dan is alles wat je over hebt tot 3500 laadvermogen.

Laten keuren en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor moet het eigen gewicht, vermeerderd met het laadvermogen (ook wel de maximum toegelaten massa) minder zijn als 3500 kg.
De vraag is dus hoeveel het ledig gewicht van je vrachtwagen is, eventueel kun je dan de wagen strippen voor extra's en andere veren eronder zetten.
Ik zou contact opnemen met de RDW. Je vrachtwagen moet na de "ombouw" gekeurd worden door de RDW, waarna je nieuwe kentekenpapieren krijgt.