Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebruiken vrachtwagenchauffeurs nog CB radios?

ik ben misschien van plan om er een voor mijn broer te kopen (als cadeau) omdat die binnenkort internationaal gaat rijden, weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee, tegenwoordig wordt er steeds minder over de cb radio gespoken. gezellige gesprekken, tijdens lange eenzame nachtelijke ritten zijn er niet echt meer bij. wie je vooral nog hoort zijn de oostblokchauffeurs, die met elkaar lopen te kleppen. de chauffeurs uit het westen hoor je eigenlijk niet meer.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ja, in de wet is alleen gesteld, dat je geen mobiele telefoon in de hand mag hebben tijdens het rijden. de wet zegt niks over een microfoon. deze mag je dus in je hand houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
telefoon mag je helemaal niet in je hand houden=bekeuring !
alles wat geen telefoon is mag je in je hand houden

Andere antwoorden (2)

De nieuwere vrachtauto's hebben af fabriek een radio met cd speler en navigatiesysteem in één.
De meer gedateerde auto's rijden meestal met radio-cd en vaak met USB.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
whaahaaa. CB of CD? De vraagsteller bedoelt natuurlijk het 27mc bakkie. Truckerskanaal 19.
jc54
11 jaar geleden
Heet dat dan ook "radio"?
Onder die noemer is die mij niet bekend.
ja hoor , het ''bakkie ''word nog steeds gebruikt het heeft meer een functie gekregen voor sociale contacten onderling en op terminals kunnen chauffeurs elkaar waarschuwen waar dat nodig is , sterker nog in nieuwe auto's is de bekabeling soms al aangebracht om een bakkie aan te sluiten , contact buiten de transportwereld word wel minder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding