Betaal ik te veel voor mijn pakketje uit de VS?

Ik heb iets besteld wat verzonden moet worden vanuit de VS. Het weegt ongeveer 1.5 kilo en is 30x20x20 cm groot. Ze rekenen hier 82 dollar voor! Is dit normaal of word ik nu heel erg hard van achteren genomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet niet via welke vervoerder je het pakketje laat vervoeren. Als het bijvoorbeeld TNT is dan kun je dat op hun website vinden.
http://www.postnl.nl/zakelijk/pakket/

Ook kan het pakketje verzekerd worden en ik weet niet of je hiervoor ook gekozen hebt.

Verder of je kiest voor snelle levering is ook van invloed.

Kijk dus even op de website van je vervoerder (DHL/DPD/TNT, etc).

Als ik kijk bijvoorbeeld op http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/tarieven/Pakketten/

Dan zijn de maximale maten die je mag nemen 100 x 50 x 50 cm en daar van je dus ver onder. Daar lijkt mij verschillende keuzes (track & Trace) veel goedkoper dan die 82 dollar.
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
waarschijnlijk zoekt de verzender de vervoerder uit, heeft hij dus niets over te zeggen + dat de verkoper nog wat adm kosten kan rekenen

Andere antwoorden (2)

82 dollar voor iets met dat gewicht en formaat vanuit de VS... inklaren en vervoer met vliegtuig uitklaren en belastingen... Dan klinkt 82 us $ vrij normaal. ( valt me zelfs nog best mee)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
82 is behoorlijk veel. Met mijn bedrijf laat ik wel eens wat komen uit china en dan betaal ik voor anderhalve kilo en een iets groter formaat 62euro. Ik heb pas ook nog wat uit Engeland laten komen en toen was de verzendkosten 15euro. Normale prijs verzendkosten vs is dacht ik tussen de 35 en 55.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met de zone en tariefenkaart van upc kan je makkelijk nagaan of het klopt. 82 zou dus goed kunnen liggende aan waar ze zitten.