Ik gebruik mijn zoons bestelauto met buitenlands kenteken,om zijn goederen bij de klant in Nederland af te leveren,heb Nederlands rijbewijs,mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee!. Je mag een auto met buitenland kenteken alleen in het buitenland besturen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Meer info zie link!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag in de auto rijden, echter alleen als de eigenaar van die auto aanwezig is. Bij misbruik krijg je een waarschuwing van de belastingdienst (dat kan via de politie worden aangezegd). Bij een tweede overtreding gaat men jouw een naheffing sturen vanwege het feit dat je zonder bpm afdracht in een auto rijdt. Omdat je bedrijfsmatig aan het vervoeren is kan dit als een economisch delict worden gezien. Deze boetes liggen een stuk hoger als voor de particulier. Je kan proberen een vrijstelling te krijgen om gebruik te maken van de auto, voorwaarden zijn op/aan te vragen bij de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar heb je dat vandaan.Bron.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eigen ervaring met voorheen de douane, nu kan je hier: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben.html heel veel info vinden.
ronron1212
11 jaar geleden
Je mag geen auto met een buitenlandskenteken als nederlander in nederland besturen dat heet ontduiking van de BPM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag wel,,wanneer je als buitenlander Bv Pool hier werkt.
En je krijgt de auto van je werkgever mee naar je werk,en s,avonds naar huis.
dit mag dus wel !!
met een bestelauto/bedrijfsauto.
daarover word nooit bpm geheven !
ik rijd al 10 jaar met een tsjechische bedrijfsauto in nederland.
(zaak daar en ook hier)
al vaker aangehouden en geen probleem.
en het grote voordeel is dat je zo vaak geflitst kan worden als je wilt,geen verdrag met tsjechie ,dus bekeuringen komen nooit binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was toen bij overtreders geloof ik pas geleden. Dat mag niet vertelde ze daar. Dan kunnen ze gaan schatten en kan je bijvoorbeeld een oplegd bedrag krijgen die je moet betalen