Ik moet een Swot analyse maken over mijn stage bedrijf?

ik heb van de meeste punten wel wat kunnen vinden. alleen over zwakte niets. het is een groot transport bedrijf en de enige zwaktes die ik me kan bedenken zijn concurrentie en de recessie.
weet er iemand nog zwaktes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Drepolli
12 jaar geleden
Welk transportbedrijf is dit want zwaktes zijn zeer specifiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor KLG-europe in Venlo

Het beste antwoord

Pak je lesboeken er nog maar eens bij.

Wat jij noemt als zwakte (Weaknesses) in de SWOT-analyse, wordt meestal gezien als bedreiging (Threats). Bij zwaktes moet je denken aan interne zaken

Dat zijn zake zoals:
* slechte interne communicatie
* achterstallig onderhoud van de voertuigen
* slechte ritplanning
* slecht opgeleide medewerkers
* geen visie
etc.

Als aanvulling nog even en stukje van Wikipedia over de SWOT:

Sterke en zwakke punten (Strengths & Weaknesses):
De sterke en zwakke punten zijn de kenmerken van de organisatie of het product. Het gaat dus expliciet om de interne elementen.

Kansen en bedreigingen (Opportunities & Threats):
De kansen en bedreigingen zijn de ontwikkelingen, gebeurtenissen en invloeden waaraan de organisatie of het product onderhevig is. Hier gaat het dus expliciet om de externe elementen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De toestroom van buitenlandse chauffeurs (vooral uit het oostblok) die veel goedkoper zijn, maar die zich niet altijd netjes aan de (verkeers)regeltjes houden (hoewel je dit ook onder het kopje bedreigingen kunt scharen).