Zijn er ook postzegels waar niet "Nederland" op staat

Ik wilde graag iets (leuks!) sturen naar iemand, maar het liefst anoniem. Aangezien de desbetreffende persoon in het buitenland woont en dus meteen zal zien dat het van mij komt (door de postzegel), wilde ik weten of er andere postzegels zijn of dat het op een andere manier kan. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

de postzegel is niet alleen hetgene wat je nationaliteit weg geeft. want op het post kantoor word er een stempel over de postzegel gezet waar ook nederland op staat. het zou dus niet uitmaken of je een postzegel hebt waar geen nederland op staat want dan staat het wel op de stempel. de enigste manier die ik kan bedenken hoe je hem dan nog zou kunnen sturen is Flessenpost (alhoewel het nu wel erg vriest)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via de post gaat je dat niet lukken ben ik bang. Alleen Engeland hoeft hun land niet op de postzegel te zetten (zie link) maar alle andere landen wel. Dus er zal altijd Nederland op onze postzegels staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de volgende keer dat je op vakantie gaat de brief vanaf het buitenland kunnen versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook even naar het buitenland (Duitsland of België) gaan om de brief of het pakketje vanuit daar te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan post versturen zonder afzender. Dan is het al anoniem. Als je daarna in een andere stad, ver buiten jouw regio het pakketje of brief op de post doet, kan je ook niet zien aan de stempel waar de post vandaan komt. Je ziet dan de stad waarvandaan het verstuurd is. En aangezien het niet uit jouw regio komt (bijv. Den Haag, maar je gaat bijv. speciaal naar Amsterdam om het daar op de bus te doen), is dat ook al anoniem.

Een postzegel zonder Nederland erop bestaan niet. Niet voorzover ik kon vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stad maakt niet uit. Omdat ik de enige ben die diegene kent uit nederland dusja. Maar toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank hoor, maarre als je persé een postzegel en een stempel zonder Nederland en of stad, dan zal je toch je pakketje moeten versturen uit het buitenland. Of je eigen het leplazerus moeten zoeken op internet.