Wat is beter; een trappensteekwagen met 3 of 5 banden?

Ik ben op zoek naar een zogenaamde "traploper" en ik zie 2 varianten:
- duo functie met 5 wielen (en de 2 steekwagen-functie banden)
- enkele functie met 3 wielen

Is de een makkelijker in gebruik de trap op dan de ander?

Toegevoegd na 22 uur:
Geen meningen a.u.b.
Feiten gabaseerd op ervaring, wetenschappelijk benaderd e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer maar een mening kan gebaseerd zijn op ervaringen, betekent in jou geval meteen dat iemand met ervaring niet kan antwoorden, het is namelijk zijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het erbij gezet omdat gisteren mijn vraag tijdelijk was verwijderd omdat ze vonden dat mijn vraag te veel een mening uit lokte dus ik zette het er voor de duidelijkheid bij; om misverstanden te voorkomen. Dus algemene informatie.

Het beste antwoord

Werkzaam is de driewieler het beste je kan makkelijker en relax ermee de trappen op, de modellen met vijf wielen komen vaak en snel klem te zitten onder de wat hogere traptreden en je trekt je lam aan deze modellen. Ik zeg dit uit de werkervaring die ik er mee heb ervaren.

Mocht je iets gaan vervoeren doe om het geheel een spanband. Hoef je niet alles vast te houden en scheelt je een hoop lichamelijke klachten!

Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk vind ik die met drie banden het fijnst echter de allerbeste is de stairmobil, niks tillen, trekken of sleuren.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als het gaat om die kluis van 135kg de trap op te krijgen kan je beide steekwagens vergeten, een dergelijk gewicht is met een dergelijk apparaat niet boven te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stairmobil lijkt me relaxed werken; echter is het niet te betalen; daarom alleen deze gegeven opties in de vraagstelling. Ik heb met een vriend van mij de 135kilo kluis met een 100 euro trapsteekwagen van overtoom de kluis boven gekregen, we zijn niet sterk maar we deden het wel even; 3 hoog, 5 trappen welke 8 treden bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stairmobiel is ook te huur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik begrepen, echter kom je na een paar keer huren in de koopprijs van een manuele. Mijn overweging was
het gemak van zo'n ding altijd kunnen pakken gebruiken, uitlenen/zelf verhuren en wat moeite doen
of 3 keer zo'n ding huren (plus dat ik geen auto heb, dus extra lastig te regelen is) en geen moeite doen. Ik koos voor het eerste en vandaar deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de tijd en moeite nemen!
Dat waardeer ik heel erg =D Want ookal weet ik nu wel wat door voor-onderzoek gedaan te hebben, kon het zijn dat de dingen die je vertelde nog niet wist. Top! ^^