Ik wil een pakketdienst beginnen in Amsterdam? Hoe werf ik klanten? Het liefst bedrijven met grote partijen pakketten, zoals drukkerijen?

Koeriersdienst pakketdienst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

reclame maken
kennis gaan maken bij de bedrijven.
aanbiedingen doro proefzendingen

Toegevoegd na 7 minuten:
En natuurlijk eerst een marktonderzoek of er wel voldoende vraag is naar nog een koeriersbedrijf.
Ben je al bij de kamer van Koophandel geweest?
12 jaar geleden
Kijk eens in de gouden gids, daar kun je kijken
wat je potentiële klanten zijn.
Als je daar evt klanten ziet,dan zou ik er over nadenken
hoe die evt klanten te benaderen, je kan reclamen
laten drukken of nog beter je goeie pak aan en er
op uit.Bedenk van te voren een beetje wat je gaat
zeggen maak een plan dat je straks niet met een
mond vol tanden staat, en heel belangrijk?
wat ga je rekenen voor je diensten, je moet wel
een kosten/baten plaatje hebben.
als je dat niet goed in de gaten houd ben je in
no time failliet.
Het mooiste is natuurlijk als je echt concurrerend
kan werken, dan ben je interessant voor de klant.
ik wens je veel suc 6 met je nieuwe bedrijf.
12 jaar geleden
Die markt is al redelijk "vol" dus je zult iets moeten bieden wat er niet niet is.
Meestal begin je als freelancer voor een koeriersbedrijf en al doende bouw je daarnaast je eigen klantenkring op.
Natuurlijk wel rekening houdend dat je niet de klanten van je opdrachtgever(s) neemt want dat vinden ze niet fijn.
Je zult tevens een totaalpakket moeten bieden dus alleen pakketjes in Amsterdam rondbrengen is niet voldoende dus je zult een deal moeten sluiten met een een van de grotere DHL. Fedex etc. voor de internationale luchtvracht.
Landelijk zul je ook iets aan moeten bieden daar heb je weer goede nationale overnight netwerken als Snelned voor.
Daarnaast zul je 24/7 bereikbaar moeten zijn want als jouw klanten je een keer niet te pakken kunnen krijgen zullen ze een ander bellen en dat betekend vaak dat die binnen is en ook een kans krijgt.
Samenwerking is daardoor ook heel belangrijk om een goede dekking te krijgen.

Doe je het goed dan kun je er een goede boterham aan verdienen doe je het nog beter dan heb je nog beleg ook.
Succes !