Dat is een indicatie van het voertuig dat je rijdt (CE rijbewijs):

Rijbewijs CE (vrachtauto/aanhangwagen)

Als u achter een vrachtauto een aanhangwagen c.q. oplegger wilt voeren met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg, dan dient u in het in het bezit te zijn van het rijbewijs E bij C. Indien u voor het rijbewijs CE wilt worden opgeleidt, dan dient u in het bezit te zijn van het vrachtauto rijbewijs (rijbewijs C).

Om deel te mogen nemen aan het praktijkexamen CE hoeft u geen apparte theorie certificaten te behalen. Wel moet u door het CBR medisch geschikt bevonden worden. Hiervoor dient u een Eigen Verklaring in te vullen en eventueel medisch gekeurd te worden door een Arbo- of bedrijfsarts als u langer dan een jaar geleden gekeurd bent voor het C rijbewijs. Zeer regelmatig komt er op onze verkeersschool een Arbo arts langs om onze kandidaten te keuren. Meer informatie over de Eigen Verklaring en keuring vindt u in de folder van het CBR:

Download: folder medische keuring C/CE

Voor het beroepsmatig gebruik van het CE rijbewijs moet u bovendien code 95 (vakbekwaamheid) op het rijbewijs hebben behaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De letters zijn gewoon in alfabetische volgorde genomen van klein tot groot.
A motor
B auto
C,D..etc etc..
en de E uiteindelijk voor een aanhangwagen.
later is er het brommer rijbewijs bij gekomen AM

De letters hebben dus niet echt een betekenis op zich.