Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

nee dit mag niet, je moet eerst een B rijbewijs hebben voor je een groot rijbewijs mag halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van crea is niet helemaal correct. Je kunt je C-rijbewijs ook halen met een verlopen B-rijbewijs.

Ik heb mijn rijbewijs in dienst gehaald een dikke 20 jaar geleden. Ik beschikte nog niet over B. Ik heb examen gedaan en had ton een militair B+C. Vervolgens kon ik een burger B+C aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Je haalde destijds ook alleen maar het rijbewijs. De rest moest je alsnog voor naar een rijschool. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is. Het was meer ter illustratie. Overigens mijn eerste zin klopt wel: een verlopen B is voldoende, dus strikt gezien kun je je C halen zonder B.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is jou antwoord onjuist. Ook met een verlopen rijbewijs B mag men geen lessen nemen voor de categorie C, dus examen doen zonder een geldig rijbewijs B is uit den boze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het CBR (zie mijn bron) is het hebben van een geldig B-rijbewijs geen vereiste voor het doen van examen.
dat is niet mogenlijk je kan ze geeneens tegelijkertijd halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen

Men mag zelfs niet lessen in een vrachtwagen zonder een geldig rijbewijs B (ook militair niet meer).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding