nee dit mag niet, je moet eerst een B rijbewijs hebben voor je een groot rijbewijs mag halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van crea is niet helemaal correct. Je kunt je C-rijbewijs ook halen met een verlopen B-rijbewijs.

Ik heb mijn rijbewijs in dienst gehaald een dikke 20 jaar geleden. Ik beschikte nog niet over B. Ik heb examen gedaan en had ton een militair B+C. Vervolgens kon ik een burger B+C aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Je haalde destijds ook alleen maar het rijbewijs. De rest moest je alsnog voor naar een rijschool. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is. Het was meer ter illustratie. Overigens mijn eerste zin klopt wel: een verlopen B is voldoende, dus strikt gezien kun je je C halen zonder B.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is jou antwoord onjuist. Ook met een verlopen rijbewijs B mag men geen lessen nemen voor de categorie C, dus examen doen zonder een geldig rijbewijs B is uit den boze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het CBR (zie mijn bron) is het hebben van een geldig B-rijbewijs geen vereiste voor het doen van examen.
dat is niet mogenlijk je kan ze geeneens tegelijkertijd halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen

Men mag zelfs niet lessen in een vrachtwagen zonder een geldig rijbewijs B (ook militair niet meer).