Naast de "niet thuis service" van PostNL (zoals hierboven door anderen genoemd), is er nog een andere mogelijkheid die ik zelf heel handig vind: PakjeGemak, óók van PostNL.

Bij een aantal webwinkels kun je van deze service gebruik maken, bijvoorbeeld bij Bobshop (http://www.bobshop.nl/) of bij de Internetshop (http://www.internetshop.nl/klantenservice/afhalen/pakjegemak/1102).
Wel moet je de bestelling vooraf betalen met iDEAL of creditcard (Visa of Mastercard).

Je kunt het pakket, via PakjeGemak, op een postkantoor naar keuze kunt laten bezorgen. Er zijn ruim 2000 winkellocaties waar je het heen kunt laten sturen.

Voordeel is dat je zelf kunt kiezen wanneer je het pakket afhaalt: overdag, na 18.00 uur of in het weekend.
De computer geeft aan welke locaties aansluiten bij jouw wensen. Zodra het pakket is verstuurd, krijg je daarvan bericht en kun je online bekijken wanneer het pakket op het postkantoor arriveert.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet standaard maar als je 2 keer niet thuis bent gaat het daar automatisch naar toe.

Dhl heeft wel afhaalpunten waar je pakje aankomt en dat je ze daar af moet halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is er een Niet-thuis-service. TNT komt sowieso 1 keer bij je thuis om te proberen af te leveren. Ben je er dan niet, dan laten ze altijd zo'n briefje achter met de mededeling dat ze langs zijn geweest. Op dat papiertje staat de verwijzing naar de site. Daar log je in met je barcode en vink je aan dat je wilt dat ze de volgende dag (tweede poging dus) niet weer naar je huis gaan, maar direct naar het postkantoor. Dat scheelt een dag, want als je de tweede keer niet thuis bent, brengt TNT je pakketje pas de dag dáárna naar het postkantoor.

Ik heb dit zelf een keer gedaan, dat was in mei. Het vervelende was dat ik toen naar het postkantoor ging om mn pakketje op te halen en daar wisten ze niks van die hele service. Ook had ik natuurlijk geen bewijs of papiertje of iets dergelijks waarmee ik kon aantonen dat het pakketje van mij was. Ik heb toen op basis van de barcode het pakketje wel meegekregen, maar blij waren ze er niet mee bij het postkantoor.

Ik weet niet of het inmiddels beter is geregeld allemaal (lijkt me van wel), maar dat zou ik eerst nog maar even nagaan :)