Bestaan er andere manieren om in aanraking te komen voor een grijs kenteken dan alleen invalide vervoer of vervoer van goederen (bedrijfsmatig)?

Ik zou graag een busje als eerste auto willen, maar je bent al gauw boven de 300 euro in een kwartaal kwijt aan belasting, tenzij je een grijs kenteken hebt.
Nu zat ik ook met een idee om een bedrijfje op te zetten, maar vroeg ik me af of de kosten voor een bedrijf zoals belastingen en overige vaste lasten alsnog op die 300 euro per kwartaal uitkwamen.
Daarom wil ik graag weten of ik ook op een andere manier een grijs kenteken kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, daar kom je wel boven. Je moet een boekhouding voeren en er moeten wel activiteiten plaatsvinden in het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In onderstaande link staan voorwaarden voor een onderneming voor vrijstelling /verlaging van Motorrijtuigenbelasting en BPM voor bedrijfsauto's.
Daaruit is op te maken dat voor verkrijging van een grijs kenteken reële mogelijkheden bestaan.