Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn rijbewijs C ook geldig in Engeland?

Mag ik met mijn nederlandse C-rijbewijs werken als chauffeur in Engeland? Dus niet vanuit Nederland, maar als immigrant in Engeland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. De Europese Unie heeft afgesproken dat alle rijbewijzen aan de zelfde minimale normen moeten voldoen. Je kan dus in principe direct aan de slag.
Vergeet niet, dat als je je rijbewijs wilt verlengen, dat dan wel moet gebeuren in Engeland!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, bedankt voor je snelle reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel een maximale tijd dat je met een buitenlands rijbewijs in een bepaald land mag rijden, ik dacht dat je binnen een half of een heel jaar een Engelse rijbewijs moet aanvragen.
Het hebben van het Nederlandse rijbewijs moet voldoende zijn voor het verkrijgen van het Engelse rijbewijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou dat even navragen ik mocht met mijn nederlands rijbewijs niet als chauffeur in belgie werken omdat ik een medische schifting moest doen, dit is verplicht in Belgie, mss bestaat er ook zoiets in gb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is natuurlijk wel een verschil tussen een C en een B rijbewijs.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding