Wat is het verschil tussen een mercedes sprinter 211 en 311 ?

Ik heb geen idee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies 100?

Antwoorden (3)

:) Weinig.
311 heeft iets meer berg ruimte.

Toegevoegd na 13 minuten:
Sorry. was ff de weg kwijt.

Aandrijving en gewicht?

Zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd , want de 211 en de 311 zijn evengroot ... De laatste 2 cijfers zijn het aantal pk's ... Dat weet ik wel . Het zijn 2 dezelfde bussen ... Dus vraag me af wat de 211 en 311 wil zeggen ...
de 311 is verkrijgbaar met 4x4 aandrijving, de 211 niet. Maar als je de 311 koopt met 4x2 aandrijving, heb je alleen een klein voordeel voor maximaal toegelaten massa (211 is 3190, 311 is 3500)
12 jaar geleden
De typenummering bij bedrijfswagens van Mercedes zit als volgt in elkaar:
De laatste twee cijfers van het getal zegt iets over het motorvermogen, daarvoor één of twee cijfers die iets zeggen over het voertuiggewicht.
Bij de cijfers voor het motorvermogen voeg je zelf een 0 toe: de 211 heeft een motorvermogen van (ongeveer) 110 pk, het voertuig gewicht (incl. laadvermogen) is ongeveer 2 ton.
Zo heeft bijvoorbeeld een zandwagen type 2632 een
motorvermogen van 320 pk en een max. voertuiggewicht van 26 ton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet antwoord: nooit geweten, weer wat geleerd, plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus een mercedes E190 heeft volgens jou 900 pk ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry, ik zie net dat het alleen bij bedrijfwagens geldt, mijn fout!
itsme
12 jaar geleden
de 211 heeft toch echt een maximale voertuigmassa (incl laadvermogen) van 3190. Klopt dus niet helemaal wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om onderscheid te kunnen maken tussen de iets lagere of hogere gewichten kiest men gehele getallen, het zou wat ver voeren om met cijfers achter de komma te werken.
De 3 was al gegeven aan de iets zwaardere versie, daarom kreeg de lichtere een 2.