Wat is de goedkoopste manier om een container + inhoud van Azië naar Nederland te laten vervoeren en hoeveel kost dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azie is erg groot. Er zal een heel groot verschil in prijs zitten of de container vanuit Wladiwostok of Seoul komt, ofdat hij vanuit Moskou moet komen. Dat verschil is veel meer dan 10.000 km. Ook zit er wel degelijk verschil in of je het prive of zakelijk wilt doen. Wil je het prive en je hebt bv. geen volledige container nodig, kun je altijd contact opnemen met bedrijven die veel importeren vanuit Azie, zodat de kosten gedeeld kunnen worden. Ook kun je natuurlijk aan een nederlandse importeur vragen of hun voor jou de inhoud kunnen verschepen, dit is vaak veel voordeliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de boot, de kosten zijn afhankelijk van de grootte van de container en waar hij vandaan moet komen. Maar reken op zeker 2500 euro aan verschepingskosten. Heb je een bedrijf of ben je een prive persoon? Voor meer info zal je bij een expediteur/importeur moeten zijn, hij kan je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal in iedergeval zorgen dat je een "pool" of "bulgaar" als chauffeur neemt als je na de boottocht nog een vrachtauto nodig bent voor verder vervoer. Die gaan lekker "onder"de prijzen rijden........

Antwoorden (1)

Goedkoopste manier is vervoer per zeecontainer.

Doordat verhuizen per zeecontainer door een expediteur meestal goedkoper uitvalt dan via een regulier verhuisbedrijf, nemen veel mensen die over zee gaan verhuizen, een expediteur in de arm om dit voor hen te regelen.

Voor de kosten hiervan dient er een vrijblijvende offerte aanvraag (online) gedaan worden waar je de laad- en loshaven in moet vullen. Zie onderstaande websites.