Geldt het Arbeidstijdenbesluit Vervoer ook voor een zelfstandig ondernemer (bloemenkraam of winkel) die zelf inkoopt op de veiling?

Voorbeeld: Een koper uit Halle, Duitsland koopt zijn bloemen in bij FloraHolland Bleiswijk. Bijna 4,5 uur heen en terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wordt er binnen Nederland gereden met een
voertuig(combinatie) waarvan het toegestaan
totaalgewicht niet meer dan 7.500 kg bedraagt en de
bestuurder kan aantonen dat hij/zij minder dan 12 uren
per week op zo’n voertuigcombinatie rijdt en het betreft
eigen vervoer van materiaal of uitrusting die de
bestuurder beroepshalve gebruikt, of het betreft eigen
vervoer van goederen die voor of door het eigen bedrijf
worden gebruikt.
In alle bovenstaande gevallen dient evenwel een
deugdelijke registratie van de rij- en rusttijden plaats te vinden.

Het antwoord is dus Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een chauffeurs kaart voor eeen digitale tachograaf zal alle ritten registreren , anders zijn tacho kaarten verplicht
verder heeft Hakunamatata het goed gebracht