en auto met aanhangwagen of een redelijk klein model van transporter ?

bij de overweging van het een of het ander heb ik het moeilijk om een praktische keuze te maken, daar ik met enkele oldtimer motoren zit die binnenkort vervoerd moeten worden naar tentoonstellingen. een "lichte"vrachtwagen (type Jumpy, Expert) heb ik reeds overwogen, maar dan heb je wel niet 't comfort van een gewone wagen, als er dan eens geen treffens zijn.heb je ook steeds het ganse "gevaarte" achter je aan.

Toegevoegd na 46 seconden:
het begint met "een" in de plaats van "en"'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm.. met een Jumpy of een Expert valt het toch wel mee, zulke gevaartes zijn het niet. Maar passen daar wel enkele motoren in?

Antwoorden (5)

Ga eens een proefrit maken in zo'n busje, bedenk ook dat je met een busje op de snelweg harder mag/kan dan met een aanhanger, parkeren makkelijker is en ook met regen veel beter is voor uw oldtimer (lijkt mij) hopelijk neemt de proefrit uw idee over de lompe bak weg, want dat valt tegenwoordig echt reuze mee. Succes met de keuze! (let wel, busje zal waarschijnlijk wel duurder zijn in wegenbelasting, zorg voor een overzicht van zowel financiele gevolgen als praktische ;) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een motortransporter lijkt mij in jouw situatie het meest efficiëntst! Bij meerdere motorfietsen vervoeren in een kleine 'besteller' kom je altijd ruimte te kort. Ook het goed kunnen vastzetten van de kostbare machines in de cabine is vaak problematisch. Met zo'n aanhangertje behoud je het confort van luxe personenauto, en v.w.b. opslag neemt de aanhanger (op z'n kant) weinig ruimte in....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een busje met open laadruimte nemen, veel eenvoudiger met laden dan gesloten zeker voor motorblokken lijkt me lekker met de takel te laden geen heftruck nodig, ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over "enkele oldtimer motoren" dan denk ik niet dat je het redt met een klein model van een transporter.
En om met een groter volume bestelwagen te gaan rijden omdat je een paar keer per jaar wat moet vervoeren lijkt mij niet de juiste keuze.
Een aanhanger kun je in alle maten krijgen open en gesloten en kun je pakken wanneer nodig en de rest van het jaar kun je dan in een "gewone" auto rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met een busje is dat je daar het onderhoud, wegenbelasting verzekering en brandstof voor moet betalen. Ook als je de bus niet gebruikt voor het vervoeren van de motoren. Busje is dus duur.
Is jou huidige auto geschikt om ongeveer 1400kg te trekken? Zo ja, dan zou ik of een twee-paards trailer kopen (weet uit ervaring dat daar ruim 2 motoren in passen) of een kasten aanhanger.
Dit is een éénmalige uitgave en je kunt de trailer/ aanhanger helemaal aanpassen naar het doel waarvoor jij hem gebruikt.

Mijn conclusie voor jou: Een (dichte) aanhanger is het meest praktisch en het goedkoopste.

Ik heb zelf een transporter bus en een twee-paards trailer dus ik spreek min of meer uit ervaring. Bekijk wel ff wat jouw auto mag trekken