Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn (vast)contract opgezegd nu wil mijn werkgever dat ik ipv de maand opzegtermijn nog 2 weken langer blijf kan hij dit eisen van mij of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hij kan dit niet eisen, maar hij kan het altijd vragen. En jij kunt het weigeren, maar je kunt ook met hem overeenkomen dat je dat wel doet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Alleen als dit in je contract vermeld staat. Snel even doorlezen dus :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan je dit niet verplichten. Als je nog geen andere baan hebt zou je kunnen overwegen om iets langer te blijven. Uit jou opmerking maak ik op dat hij eigenlijk niet zonder je kan. Laat daar dan een EXTRA financiële vergoeding tegenover staan. Zo niet, dan blijf je ook niet langer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard kan een werkgever niet meer eisen dan wat de wet reeds als mogelijkheden, rechten en plichten heeft aangesteld.
Wel zou het uit persoonlijk aspect zo kunnen zijn dat u daarvoor kiest.
Maar als de relatie tussen uw werkgever en u niet zo goed gaat of niet zo persoonlijk was dan kunt u weigeren.
En natuurlijk ook als het wel goed ging, en veel contact/communicatie.
Maar persoonlijk vind ik in dat geval dat twee weken er niet voor zouden mogen zorgen dat de verstandhouding wordt verpest.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk, en het draait uiteindelijk om feitelijkheden, dus langer dan de opzegtermijn bent u niets verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding