Pakket zonder TNT track en trace barcode nog niet ontvangen. Wat te doen?

Ik heb een iets besteld via een online winkel site. Nu zeggen ze dat ze het al verstuurd hadden. Ik heb nooit een barcode gehad van de verstuurde bestelling, zo kan ik ook niet zien waar het pakketje nu is via track en trace. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Zo te zien heeft het bedrijf geprobeerd jou met een kluitje in het riet te sturen. Jij hoeft helemaal niets na te vragen, of je nou een T&T code hebt of niet.

Het is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij om ervoor te zorgen dat het gekochte bij jou aankomt. Tot jij het hebt ontvangen, zijn dingen die misgaan bij de verzending het risico van de verkoper.

Tegenwoordig ligt een pakketje dat niet aankomt ook niet zomaar bij hét postkantoor. Het kan bij het dichtsbijzijnde of verderopgelegen postkantoor liggen, bij een postagentschap in de buurt, bij een distributiecentrum etc. Wat zou je dan moeten doen, alle TNT-verwante plekken binnen een straal van tien kilometer bellen? Met de vraag of ze misschien een pakketje hebben met jouw naam erop?

Ik zou dus gewoon terugmailen met het verzoek om het sowieso op te sporen, in plaats van te gaan verzinnen hoe je met onvoldoende informatie de klantenservice van het betreffende bedrijf werk uit handen kan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Contact opnemen met de online winkel en hen vragen wat de barcode is of hen vragen of zij via track en trace kunnen kijken waar jouw pakket gebleven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat je nog niet betaald hebt , maar je kan je overschrijving ook nog terug halen .
Ik zou ze anders nog 48 uur geven en anders de koop ongedaan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Toch maar even geregistreerd)

Ik had het al gevraagd en ze gaven dit als antwoord:

Die bestelling is al op 8 oktober verstuurd, dus er moet iets fout gegaan zijn. Je kunt het beste even navragen bij het postkantoor. Neem even contact op per mail of telefoon als het daar niet is, dan gaan we het opsporen.

Maar kan het navragen bij het postkantoor als ik geen barcode nummer heb?