Zo te zien heeft het bedrijf geprobeerd jou met een kluitje in het riet te sturen. Jij hoeft helemaal niets na te vragen, of je nou een T&T code hebt of niet.
Het is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij om ervoor te zorgen dat het gekochte bij jou aankomt. Tot jij het hebt ontvangen, zijn dingen die misgaan bij de verzending het risico van de verkoper.
Tegenwoordig ligt een pakketje dat niet aankomt ook niet zomaar bij hét postkantoor. Het kan bij het dichtsbijzijnde of verderopgelegen postkantoor liggen, bij een postagentschap in de buurt, bij een distributiecentrum etc. Wat zou je dan moeten doen, alle TNT-verwante plekken binnen een straal van tien kilometer bellen? Met de vraag of ze misschien een pakketje hebben met jouw naam erop?
Ik zou dus gewoon terugmailen met het verzoek om het sowieso op te sporen, in plaats van te gaan verzinnen hoe je met onvoldoende informatie de klantenservice van het betreffende bedrijf werk uit handen kan nemen.