Als ik 5 dozen van 40cm x 30cm verstuur als 1 pakket via tnt verstuur, betaal ik dan 5x 6.75 pakketkosten?

Kun je bij TNT ook pakketket groter dan 100cm x 50cm x 50cm versturen?

Toegevoegd na 33 seconden:
(weet iemand in welke categorie dit valt?)

2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
categorie vervoer en dan vrachtwagen/transport ?
Annswers
13 jaar geleden
dank je wel!

Het beste antwoord

De afmetingen staan op de site van TNT:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven/tarieven/afmetingen.aspx

Vervoerscondities AVG:

* Maximumformaat: 140 x 78 x 58 cm
* Maximumgewicht: 30 kg
* Aansprakelijkheid tot € 3,40 per kg

Vervoerscondities AVP:

* Aanvullende diensten niet mogelijk
* Maximumformaat: 100 x 50 x 50 cm
* Maximumgewicht : 10 kg
* Geen aansprakelijkheid

AVP valt dan onder Algemene Voorwaarden voor opgedragen Postvervoer:
(= BTW-vrijgesteld, Maximumformaat: 100 x 50 x 50 cm,
Geen aanvullende diensten mogelijk)

AVG valt dan onderAlgemene Voorwaarden voor Goederenvervoer:
(= BTW-belast, Maximumformaat: 140 x 78 x 58 cm, Maximumgewicht: 30 kg, Aanvullende diensten mogelijk)

Afhankelijk van hoe je de dozen bijeenbindt, zou het misschien net mogelijk zijn het onder AVG als 1 te versturen.

Mocht je ze toch allemaal los moeten versturen, dan zou DHL een interessante optie voor je kunnen zijn.
http://www.dhlforyou.nl/Pages/default.aspx

Hier is de afmeting max. 80 cm (er wordt niet gespecificeerd wat er 80 moet zijn, dus ik gok dat breedte, lengte en hoogte allemaal max 80 mogen zijn). Het Volume mag max 60 Liter zijn en het Gewicht max. 10 kg.

Zij rekenen 4,95 per pakje en je krijgt ook netjes een e-mailtje in je mailbox als het pakket afgeleverd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Groter als 100x50x50 kunnen (willen) ze bij TNT niet bezorgen.
Als de derde maat van jouw dozen beneden de 50 cm. ligt, kan je er twee of misschien wel drie aan elkaar plakken.