wat is een reeele kostenvergoeding ,als iemand met je meerijd per km (benzine)

Toegevoegd na 5 minuten:
het betreft een kennis ,meerijden voor hobby

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
31.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
collega of kennis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tien cent per km lijkt me wel reëel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kennis laat je toch niet betalen?
ronron1212
13 jaar geleden
Als je voor een gezamenlijke hobby gaat dan moet je toch al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag heb omdat twee collega's hier carpoolen. De ene rijdt altijd en krijgt daarvoor de helft van de kilometervergoeding die de andere collega opstrijkt.

Antwoorden (4)

Als je een vergoeding van je baas ontvangt is dat meestal € 0,19 de helft van dat bedrag lijkt me redelijk
13 jaar geleden
tussen de 10 en 20 cent/km , afhankelijk van soort auto en hoeveel er meerijden

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is onjuist om de "belastingnorm" te hanteren, daar kun je nauwelijks een kleine auto voor op de weg houden.
Omdat de mate van luxe door het meerijden genoten wordt is het ook redelijk dat in de berekening mee te nemen. Een middenklassen kost in werkelijkheid al gauw 30-40 cent/km.
Vandaar de spreiding in mijn antwoord.
Je kunt ook beseffen dat je meeprofiteert van het gemak.
Denk aan de parkeerkosten, die zijn soms substantieel.
Weest niet krenterig, de bereidwilligheid je in de toekomst eens vaker mee te nemen of je een dienst te bewijzen als je in nood zit wordt mede door gulheid bepaald.
Eigenlijk doe je het goed als de chauffeur aangeeft dat de vergoeding aan de hoge kant is of uitingen geeft van gelijke strekking.
Veel mensen hebben geen idee wat rijden werkelijk kost.
Als je alles rekent en deelt door het aantal km op jaarbasis
zou je wel een onaangenaam verrast kunnen zijn wat een km rijden in een auto kost.
Dan zit je ook nog met het gegeven dat auto's die 1liter per 20 km zouden doen , gemiddeld de 15km per liter nog niet halen, vooral stadsverkeer is een aanslag op het verbruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of om en om rijden, of nadat je een tank verbruikt hebt de kosten delen.

Als het maar voor een paar keer is, zou ik niks vragen. Jij moet er toch heen rijden en of er iemand mee rijdt of niet, maakt dan toch niet uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de benzinekosten delen. Dus rij je 1 op 10 en kost benzine 1,50 dan zou ik 7,5 cent per km rekenen. Maar als het een goede kennis is, of het maar een klein stukje is, dan reken ik helemaal niks.

Volgende keer heb je hem weer nodig voor iets.

Een tip; wat je ook doet, spreek het vooraf goed af. Achteraf met een rekening komen is frustrerend voor de kennis, als je er niks over afgesproken hebt.