mag je tractor rijden voor school als 14 jarige op eigen terein

ik werk op een houtzagerij en wil werken met de trekker maar ik ben 14 mag ik op eigen terrein rijden voor school en ben ik dan verzekerd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K

Antwoorden (2)

Op eigen terrein mag je op een tractor rijden ongeacht je leeftijd. Het moet dan wel echt eigen terrein zijn, dat niet opengesteld is voor openbaar verkeer. (zie begrip Weg)
Wat de verzekering betreft zou ik de polis er op na (laten) slaan om de risico's bij eventuele problemen te kennen.

Begrip Weg:
De Wegenwet geeft geen definitie van begrip ‘weg’. Aangesloten kan worden bij de definitie uit de Wegenverkeerswet 1994: ‘alle voor het openbaar verkeer opstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten’.

Hiertoe behoren ook trottoirs, voetpaden, voetgangersgebieden, rijwielpaden en parkeerplaatsen/-terreinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag op eigen grond idd rijden met wat dan ook je bent alleen niet verzekerd omdat je als 14 jarige eigenlijk niet mag rijden