ben ik als eigenaar verantwoordelijk voor bromfiets of alleen als bestuurder?

onze zoon wil zijn bromfiets op onze naam laten registreren, maar er zelf op rijden. wie is er aansprakelijk qua verzekering en boetes. bestuurder of eigenaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

even na moeten denken hoor maar is het niet de gene die de kentekenpapieren heeft dus de eigenaar

de eigenaar natuurlijk .. hij staat op jou naam het is zelfs zo als je zoon een ongeluk veroorzaakt het nog maar de vraag is of de verzekering uitbetaald

Altijd de eigenaar. Eventuele schade kan de eigenaar weer verhalen op de bestuurder.

De eigenaar is verantwoordelijk

Mag niet, uw zoon mag er niet op rijden, aangezien hij minder jaren ervaring heeft ( schade vrij rijden). De verzekering moet dus op zn eigen naam staan. ( ik heb ook een brommer en was hem ook vanplan te laten verzekeren op naam van mijn ouders). Toegevoegd na 6 minuten: nog even nagekeken op internet, het verschilt heel erg per maatschappij, sommige kan het niet, sommige heb je een verhoogd eigen risico bijv., je moet het gewoon even goed nakijken bij de gene waar je hem wilt verzekeren. Toegevoegd na 6 minuten: nog even nagekeken op internet, het verschilt heel erg per maatschappij, sommige kan het niet, sommige heb je een verhoogd eigen risico bijv., je moet het gewoon even goed nakijken bij de gene waar je hem wilt verzekeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100