Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

schuursponsje

als ik mijn auto was gebruik ik voor vliegen een soort schuursponsje om deze te verwijderen.
het is een schuursponsje aan de ene kant wit (schuurkant) en andere kant een stukje zeem.
vraag is dit slecht voor de auto/bumper?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
680

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Lak " schuren" lijkt mij sowieso niet zo'n prettige gedachte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat echt schuurt is niet goed voor de lak. Ik heb ooit gehoord dat je met een panty/nylonkous ook heel goed vliegen kunt verwijderen, dat is heel wat beter voor de lak
(Lees meer...)
13 jaar geleden
schuren geeft krassen, wat goed werkt is een vochtige doek/keukenpapier op de viezigheid leggen. Na een minuutje of 15 veeg je alles zo weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bumper niet gelakt is, dan is het niet erg. Maar als er lak op zit, dan wordt je lak er snel dof van.
Tip voor ongelakte bumper: na het poetsen insmeren met lijnolie maakt 'em mooi glanzend en diep van kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe het niet
ik gebruikte altijd zo n sponsje voor mijn velgen daar zijn ze heel fijn voor
heb ik per ongeluk tijdens het afspoelen een keer dat sponsje gepakt omdat ik nog vuil zag zitten en per ongeluk met de schuurkant staan poetsen
nu zitten er allemaal hele fijne krasjes op mijn auto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al aangegeven kun je het beste voor het wassen van de auto op de plaatsen waar insecten de plaatsen in nevelen met water , krantenpapier erop drukken ,nogmaals in nevelen en na een half uur trek je het papier met insecten eraf , en kun je gaan soppen .

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens na het wassen een laagje wax aanbrengen op motorkap en eventueel gelakte bumper en spiegels zorgt ervoor dat de insecten er bij een volgende poetsbeurt beter afgaan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding