Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft voorrang in het geval van een te smalle bocht voor twee auto's?

Vlak bij mijn huis is een soort T-splitsing, waarin de bochten te smal zijn om er met z'n tweeën door te passen (zie bijgevoegde afbeelding). Nu komt het regelmatig voor dat er irritatie is, omdat een auto zichzelf doordrukt, terwijl diegene volgens de andere helemaal geen voorrang heeft. Vandaar dat ik hier maar eens de vraag stel: Wie heeft er voorrang bij deze bocht? De rode auto, of de blauwe auto?

Picture for question
een jaar geleden
in: Vervoer
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Obstakel zit aan kant van blauwe auto, rood mag dus eerst
klep
6 maanden geleden
De rode auto heeft gewoon voorrang

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is niet de krapte in de bocht die hier de doorslag geeft. In de huidige situatie is het zo dat twee auto's een kruising naderen, en dan gelden een aantal standaard regels.
De blauwe auto komt van rechts, en rood zal die auto voorrang moeten verlenen.
(Lees meer...)
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Als er een auto tegenover blauw zou komen en rechtdoor willen zou de rode auto van rechts komen.
In dit geval komt blauw wel van rechts voor rood maa moet zicht op zijn weghelft begeven om de bocht te kunnen maken.
Als er geen obstakel was , was er helemaal geen sprake van rechts en kon men elk de bocht gewoon maken.
Antoni
een jaar geleden
@crispy, het is geen kruising, maar een t-splitsing. Met in het verlengde van de 'verticale' lijn een voetgangersbrug.
Volgens mij Heeft de rode auto gewoon voorrang niet meer of minder De weg versmalling heeft de blauwe auto dus die moet gewoon wachten
(Lees meer...)
een jaar geleden
Dit is geen bocht, dit is een T splitsing. Hier geldt : rechts heeft voorrang, en het maakt niet uit of de rode auto recht- of linksaf gaat.
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding