Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een scooter van 125cc die 100km/uur kan op de snelweg?

Ik heb een vespa scooter van 125 cc en vroeg me af of die op de snelweg kan. Ik kom uit Spanje en ben hier nieuw

2 jaar geleden
in: Vervoer
8.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat voor kenteken heeft se motor en heb jij ern motorrijbewijs?
Inekez1
2 jaar geleden
Wil je in Nederland of in België gaan rijden? In NL heb je een motorrijbewijs nodig, in België en Spanje is rijbewijs B (met enkele jaren rij-ervaring) voldoende voor 125cc.
Als je in NL je motorrijbewijs gaat halen, dan leer je daar meteen de theorie over waar je wel en niet mag rijden.
Anna95
2 jaar geleden
heb een rijbewijs voor 125cc en de scooter is hier in Nederland gekocht :) bedankt voor jullie antwoorden
tinus1969
2 jaar geleden
@Anna95, wat voor kenteken? Motor of scooter?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om je algemene vraag te beantwoorden kijk naar het antwoord van KeesWim. Een scooter 125cc met een snelheid van 100km KAN op de snelweg.
Of jij met jouw scooter op de snelweg MAG is afhankelijk van een aantal voorwaarden: heeft de scooter een in Nederland geldig kenteken en net zo belangrijk: voldoe jij aan de in Nederland geldende wetten om hem te mogen besturen: een geldig motorrijbewijs.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding