Wie heeft voorrang in deze situatie?

Stel dat ik hier -in tegenstelling tot de rode auto- met de auto rechts af wil slaan en een fietser op het naastgelegen fietspad wilt rechtdoor (oversteken). Moet ik de fietser dan voor laten gaan? Op het fietspad staan haaientanden voor de fietser.

Toegevoegd na 4 dagen:
Beetje 'sneaky' misschien, maar....
foutje van de wegbeheerder! Ze proberen door middel van de haaientanden duidelijkheid te scheppen, maar scheppen juist onduidelijkheid (vind je soms ook bij verlaten van een rotonde)
Voor de fietser geldt namelijk: "verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" Ik kruis met de auto NIET, maar sla af.
Voor mij (de auto) geldt: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor afslaand verkeer.
Ik moet de fietser voor laten gaan; met of zonder haaientanden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Beetje 'sneaky' misschien, maar....
foutje van de wegbeheerder! Ze proberen door middel van de haaientanden duidelijkheid te scheppen, maar scheppen juist onduidelijkheid (vind je soms ook bij verlaten van een rotonde)
Voor de fietser geldt namelijk: "verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" Ik kruis met de auto NIET, maar sla af.
Voor mij (de auto) geldt: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor afslaand verkeer.
Ik moet de fietser voor laten gaan; met of zonder haaientanden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan zal de rechtsafslaande auto voorrang hebben.

De fietsers moeten voorrang verlenen. De auto heeft voorrang.

De rode auto gaat voor, de fietser moet stoppen vanwege de haaietanden, als die er niet waren geweest dan had de auto moeten stoppen.

De rode auto heeft voorrang ,de fietser moet stoppen. Maar is de fietser al halverwege,en de auto komt eraan ,dan gaat de fietser alsnog voor. Op dat moment is het rechtdoor gaat voor afslaand verkeer.

ja de fietser moet stoppen omdat er haaientanden op de fietspad staan

Zoals hierboven al is gezegd; heb jij voorrang. Toch, zeker zoals hier, de fietser al halverwege is, raad ik je aan om toch te stoppen ;)

En er zijn 2 regels. Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorang. Verkeerstekens gaan voor verkeersregels. In dit geval moet je voorrang verlenen aan het verkeer op de voorrangsweg. De rode auto rijdt niet op die voorangsweg anders had hij ook haaietanden gehad. Sjaddie dit is wel een sneaky. Toegevoegd na 54 seconden: Ik moetw el zeggen dat ik er niet een maandsalaris over wil zetten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100