Waar in het vliegtuig worden rolstoelen opgeborgen?

De laatste keer dat ik vloog zat ik in een rolstoel. Ik ging dan zo dicht mogelijk bij de eerste vliegtuigstoel overstappen en vervolgens werd mijn rolstoel opgeborgen ergens in het vliegtuig en op de plaats van bestemming stond ie al binnen no-time weer klaar.

Dit was ook nog eens een ouder model vliegtuig en een waarbij ze voor de bagage moeten kruipen om het erin te krijgen en er weer uit te halen.

3 jaar geleden
in: Vervoer
DonnyDoe
3 jaar geleden
Ik denk dat dit bij de grotere toestellen wel mogelijk is, maar bij dit model niet. Bij de gewone bagage opbergen zou ook niet kunnen, want dan zou een koffer verschuiven en mijn wielen krom drukken.

Antwoorden (1)

Ze laten de rolstoel voorin het bagageruim, zodat ze deze na de landing er direct weer uit kunnen halen.
Zo vertelde een stewardess mij.
Toegevoegd op 17 oktober 2020 13:48: tekst
SimonV