Wat is sneller, met veel of met weinig spullen sjouwen?

Ik weet nog dat ik ooit op Brainiac heb gezien dat mensen die veel droegen terwijl ze de tafel dekten, een stuk langzamer waren dan mensen die weinig droegen en vaker op en neer moesten lopen.

Deze conclusie trek ik zeer in twijfel. Als ik de vaatwasser uit aan het laden ben, sjouw ik altijd zoveel mogelijk tegelijk naar de keuken. Dit lijkt mij veel sneller dan steeds met twee borden en twee glazen op en neer te lopen.

Is dit ook zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
Cryofiel
13 jaar geleden
Het ultieme antwoord vind je door het gewoon uit te proberen.

Antwoorden (2)

ik probeer altijd zoveel mogenlijk in 1 keer mee te nemen.
maar heel vaak ben ik dan wel langer bezig omdat ik de deur niet goed open krijg, of iets laat vallen.
of heel langzaam moet lopen omdat het anders valt.

ik denk idd dat 2x lopen sneller is in veel gevallen
13 jaar geleden
Waarschijnlijk neem ja, als je veel mee neemt, net elke keer iets té veel mee waardoor er weer iets missgaat (zoals die deur die je niet open kunt krijgen) en er vertraging optreedt.
Als je veel uit de vaatwasser ineens meeneemt naar de keuken moet je het waarschijnlijk eerst weer ergens neerleggen voordat je het ion de kastjes zet?
Met minder kan je het meteen in de kastjes zetten.

De snelste manier is dus om net zoveel mee te nemen wat je nog in één beweging op de juiste plaats kunt zetten.