Maakt het uit de je handtekening van je paspoort en je ID verschillend zijn?

Maakt het uit de je handtekening van je paspoort en je ID verschillend zijn? Ik heb dit namelijk en wil binnen enige maanden naar China vertrekken. Ik zou niet graag hebben dat dit enige probleem zou vormen. Iemand enig idee of dit zo zou zijn en hoe ik dit dan zou moeten oplossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Je hebt alleen je paspoort nodig om naar china te gaan je id kan je thuis laten
Pieterke
4 jaar geleden
Nou ronron 1212 thuislaten, zolang hij nog niet in het vliegtuig zit heeft hij toch zijn ID nodig op de weg daarnaar toe.
ronron1212
4 jaar geleden
@Pieterke hij heeft zijn paspoort bij zich dan is een id overbodig
Pieterke
4 jaar geleden
Je hebt gelijk ronron1212

Antwoorden (1)

De wet bepaalt nergens hoe een handtekening eruit moet zien of hoe je “de” handtekening van de plaatser herkent. Je bent dus formeel vrij om naar verschillende instanties toe verschillende handtekeningen te gebruiken.
Voor je reis naar China heb je overigens geen ID-kaart nodig. Een paspoort is voldoende.
Edit: “geen ID-kaart nodig”: ik bedoel natuurlijk “niet ook nog”.
Toegevoegd op 22 november 2019 11:50: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
Voor je reis naar China heb je overigens een paspoort nodig. Een ID-kaart is onvoldoende.
ronron1212
4 jaar geleden
Ja en een visum
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je verduidelijking, het heeft me alvast gerustgesteld :).