Wijs je wel eens met opzet iemand verkeerd de weg?

Bijvoorbeeld als de vrager Duits praat, of Engels? Of gewoon zomaar ... ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb het ooit één keer gehad, dat er mensen iets aan me vroegen. Heel bijdehand, zelf geen moeite willen doen om zich verstaanbaar te maken. Heel onvriendelijk. Ze vroegen ergens naar waar ze echt heel dichtbij waren. Alleen nog even de straat door en links ofzo. Toen heb ik ze teruggestuurd en naar het station laten lopen :)

Vond het wel een beetje lullig maar kon er ook wel om lachen. Als iemand gewoon iets normaal aan me vraagt zal ik ze altijd proberen te helpen, maar niet als ze lomp doen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

nee natuurlijk niet. ik ben in dit opzicht niet asociaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als ze onbeschoft zijn. Anders niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang ze maar niet naar de plaatselijke coffeshop vragen zal ik ze gewoon de juiste weg wijzen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit met opzet, maar het wil nogal eens voorkomen dat ik ze in een vreemde taal de halve stad doorstuur. en als ze dan weg zijn denk : "maar ze hadden natuurlijk ook hier tussen door kunnen steken". Op de een of andere manier ga ik altijd moeilijker denken in een vreemde taal. stom he
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik herken het helemaal :D
Dat doe je niet. Dit is kleingeestig en getuigt van weing opvoeding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben niet zo'n talenwonder dus meestal stuur ik ze de verkeerde kant op.... al dan niet bewust ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik puber was heb ik het wel eens gedaan. Nu ik niet meer stijf van de hormonen en groepsdruk sta doe ik dat natuurlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jazeker vooral op GV... Ik doe niets anders...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is duidelijk, Ximix, complimenten voor je duidelijke antwoorden op de diverse vragen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik beschouw dat als een compliment, dank je ruud. Ik mag nu weer snel op het nest gaan zitten, hoor, het is nog erg koud...
Nee, Is kinderachtig gedrag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet bij deze vraag direct denken aan de grappige sketch: "Do ist der Bahnhof" van Van Kooten en de Bie, waarbij een Duitser bewust verkeerd werd gestuurd als wraak-actie na de oorlog.

Als iemand de weg wil weten zal ik hem of haar zo goed mogelijk helpen. Als je zelf de weg vraagt hoop je ook
zo goed mogelijk geholpen te worden, toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hee, een naamgenoot! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was zelfs in de oorlog, die sketch, want het was een verzetsdaad, kan ik me herinneren. "Wo ist der bahnhoff".
Nee, ik vind het juist de uitdaging om mensen zo simpel mogelijk de juiste weg te wijzen. Met vreemde talen moeten ze echter bij mij niet aankomen, dan praat ik gewoon in het Engels terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De weg aangeven is het minste wat je kunt doen. Als ikzelf in een vreemd land ben vind ik het ook prettig als ik de goede richting op gestuurd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie in je genoemde situaties geen reden om iemand niet gewoon de juiste weg te wijzen. Ik wijs (zover ik de weg zelf ken) ieder persoon die dat vraagt (zelfs als het in een niet verstaanbare taal is, maar je snapt wel de straatnaam) de weg, eventueel met korte uitleg op mijn kaart van Tomtom. Als ik zelf toevallig in de richting ga, stel ik meestal voor even mee te lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit met opzet, als ik het niet weet wijs ik ze in ieder geval de goede richting op en dat ze het daar dan nog eens kunnen vragen. Wel heb ik vaak dat ik naderhand erachter kom dat ik ze naar een andere straat ofzo heb gestuurd. Dat is lullig maar goed, niet met opzet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk niet! Doe jij dat wel dan? Wat is er dan mis met jou?

Als ik kan, zal ik mijn best doen de weg te wijzen. Als het ver of moeilijk is, of als ik merk dat ze het niet echt begrijpen, wijs ik ze grofweg in de goede richting, en zeg dat ze het daar nog eens moeten vragen.

De laatste keer dat iemand mij de weg vroeg, wilde die persoon naar een bepaalde kerk. Ik had geen idee waar die kerk was. Ik wees naar een plattegrond op 20 m afstand, maar daar hadden ze zelf al op gekeken. We liepen er samen naartoe, en inderdaad, op die plattegrond stonden geen kerken aangeduid.

Toen heb ik ze verwezen naar een bejaardentehuis, 100 meter verder. Dat was wel van een andere geloofsrichting, maar ik schatte de kans groot in dat ze bij de receptie ook de kerken van de "concurrentie" wel konden aanwijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ze het vragen in de taal die ik versta, kan ik ze ook in die taal beantwoorden, dus nee, dan wijs ik ze gewoon de weg. ( Als ik die weet)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee nooit , als ik het niet weet dan zeg ik gewoon ik weet het niet, ben veelste bang dat ik ze daarna weer tegenkom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, nooit gedaan.
Dat vind ik flauw.

Wel een keer perongeluk dat ik achteraf dacht "o nee dat klopte niet!" ..

Maar nooit met opzet nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vroeger 1 keer een Duits stel helemaal op het verkeerde been gezet, vond het naderhand wel lullig maar toen was het al te laat. Naderhand maar nooit meer gedaan. Is wel al 25 jaar geleden, en toen was het nog oorlog....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Ik zie daar niet echt het nut of de lol van in moet ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee,
In ons dorp heb je nogal wat eenrichtingverkeer, ik
heb iemand wel eens op de fiets de weg gewezen, ik voorop., de persoon erachteraan met de auto.Deze persoon was er zo blij mee, dat ik een monster-makeup tasje met Dior spulletjes kreeg! Superleuk!

het was een vertegenwoordigster in Dior spullen, mazzel
voor mij!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatst vroeg er een Turk of er hier in het stadje nog een supermarkt open was rond deze tijd. Ja, loog ik. Maar rond deze tijd is de buurtsuper een tijdje gesloten want het is avondetenstijd, over een half uurtje gaat ie weer open. Ik kijk op mijn horloge en zeg; tja ik denk dat ze net gesloten zijn. Eigenlijk moet je weer over een half uur terug komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Chris;

Nee hoor, dat vind ik flauw. En dat recht is trouwens alleen voorbehouden aan mensen die de bezetting hebben overleefd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wijs jij wel eens met opzet iemand de verkeerde weg en waarom doe je dit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor wel eens gedaan. Iemand die erg lomp en in het Duits naar het centrum van de stad vroeg (waar hij overigens al was). Ik heb niets tegen Duitsers, maar wel tegen lomp gedrag.
Soms, hangt er van af hoe ze zich naar mij toe gedragen. Ik heb wel eens een buitenlander ruim 100 km de verkeerde kant opgestuurd, puur om het feit dat hij me vroeg: "Jij MOET mij zeggen hoe ik naar Alkmaar moet komen", en dan ook nog met een arogante kop. Ik moet dus niets. Normaal gesproken help ik altijd iedereen.