Dat is niet bekend. Wat wel bekend is is hoeveel schadeclaims er ingediend worden.

"Het totale aantal verkeersclaims, ook een- en tweezijdige aanrijdingen met vrachtauto's, bestelbusjes en leaseauto's, nam met 6,5 procent toe van 790 duizend in 2014 tot 841 duizend in 2015."

Het aantal ongelukken zal hoger liggen. Niet iedereen meldt altijd.
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Er zijn ruim een half miljoen auto-ongelukken per jaar. https://www.volkskrant.nl/binnenland/auto-ongelukken-tegen-trend-in-gestegen-vermoedelijk-door-smartphone-gebruik~a4405773/
LeonardN
6 jaar geleden
Nee dat zijn niet de ongelukken, dat zijn dus enkel de claims die voortvloeien uit ongelukken. Het is onmogelijk te weten hoeveel auto-ongelukken er per jaar zijn.
SimonV
6 jaar geleden
Gemiddeld zitten er twee passagiers in een auto.
Als je daarbij het percentage auto-ongelukken die niet gemeld worden ergens opzoekt, krijg je een aardige indicatie.
Verzekeringsmaatschappijen rekenen met een ongelukfrequentie van gemiddeld één keer per 17 jaar.
LeonardN
6 jaar geleden
Als je daarbij het percentage auto-ongelukken die niet gemeld worden ergens opzoekt, krijg je een aardige indicatie. Is dat percentage ergens beschreven?
SimonV
6 jaar geleden
'k Heb nog geen percentage kunnen vinden. Noch in 't Engels of Duits.