Waarom staan er bij ons 2 verschillende flitspalen langs de weg?

Wij hebben op onze 70 km per uur weg nieuwe flitspalen gekregen, maar er zijn er 2 neergezet, waarom is dat?
De weg wordt wel aan beide zijde geregistreerd dmv strepen in het wegdek.
Zie foto, deze 2 staan vrij dicht naast elkaar met ongeveer 1 a 2 meter tussenruimte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

De ene is de flitspaal, de kleinere is een slave-flitser. De camera moet namelijk iets verder weg staan om en de auto, de rijbanen en het stoplicht op de foto te krijgen. Daardoor moet er ook meer flitslicht komen om in alle situaties een goede foto te krijgen.

Bron: ik heb vroeger gewerkt bij deze fabrikant, Gatsometer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lekker, als je de hele avond flitsen ziet als je uit het raam kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees gerust, er zit een infrarood filter op. Dat zie je nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is meneer Gatsometer zelf niet enorm rijk geworden van flitspalen? Volgens mij is het bedrijf een monopolist omdat ik geen andere flitskastmerken ken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord, dit maakt een hoop duidelijk.
Aangezien ik vaak als antwoord kreeg dat dat ding de snelheid meet, maar ja ik had altijd zo iets waarom dan die strepen in het wegdek :-)

Andere antwoorden (2)

De linker camera is geen flitspaal, maar bestemd voor verkeersobservatie.
13 jaar geleden
flitspaal en invulflitser.