Autoraam wil niet meer los motor en kabels zijn goed hoe kan dit?

Mijn elektrische autoraam aan de bestuurders kant wil niet meer open. Accu direct van de accu aan het motortje gedaan dan werkt hij wel. Kabels die in het motortje zaten doorgemeten als ik het knopje in hou 11,3 volt. Zekeringen na gekeken en vervangen ook goed. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
Edraket
6 jaar geleden
De schakelaar is een zwak punt in dit systeem, en is mogelijk defect.
Ik zou de draden daarvan doorverbinden en kijken of het raam dan werkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is voor merk/type auto hebben we het hier over? Bepaalde merken hebben zwakke punten. Zoals bij mini de motor na een jaar of 8 de stator gaat oxideren en dat je die dan met een schuurpapiertje licht moet opschuren zodat de koolborstels weer goed contact hebben. Wellicht is bij jouw merk ook zoiets aan de hand.

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je het motortje rechtstreeks aan de accu verbonden hebt, en dat hij het toen wel deed. Daar staat niet bij of het motortje toen op z'n plek zat, of dat je het even uit de deur genomen hebt.

In dat laatste geval zou het heel simpel kunnen zijn dat de raam gewoon vast geklemd zit, of anderszins te zwaar loopt.

In het eerste geval zit er toch iets met je stroomvoorziening niet goed. Maakt je motor wel goed massa ? Zit er niet een breukje in je kabel ? Werkt de schakelaar wel goed ?(gaat het raam b.v. niet alleen maar dicht en niet meer naar beneden.)

Het zijn clichés, maar: meten is weten (ook bij stroom) en gij zoekt en gij zult vinden !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het motortje doet het in beide gevallen zowel in de deur als daar buiten. En als de schakelaar of de kabel niet goed is zou ik geen 11,3 volt moeten krijgen als k de schakelaar in druk toch?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Een wedervraag: als alles goed is, moet 'ie het dan niet gewoon doen? Toch?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik bedoel het niet naar, maar er zijn maar een aantal mogelijkheden: de motor (of het raam zelf) zit vast, of er is wat mis in het elektrische circuit. Als jij stelt dat beide in orde zijn dan is er óf niets aan de hand, óf jouw stelling dat alles in orde is klopt niet. Ik vermoed oprecht het laatste. Alleen wát er precies loos is, dat is op afstand voor ons niet te zien. Vandaar: meten is weten. Je moet met je meetpennen aan de gang en elk stukje meten. Soms is het een slecht contact, soms een kabelbreuk, Soms vocht of iets heel anders. Het is echt even zoeken en puzzelen maar dat is de enige optie.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
En nogmaals de tip: maakt je motor wel massa ? En de deur zelf ? Een goede plus op de motor maakt nog niet dat de stroomkring rond is. De massa telt ook mee !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het wordt al geroepen het is de massa bijna zeker. Is ook lastig met een deur . Anders zit het raam vast .