hoe hoog en breed is een tractor ongeveer?

Ik heb deze info nodig omdat ik dan weet wat voor soort deur ik moet hebben :-)
Voor mijn toekomstige boerderij :-)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
15.3K
Inekez1
6 jaar geleden
De maat van de deur is niet zozeer afhankelijk van de maat van je trekker, maar van het formaat machine of wagen met stro e.d. die je er achter hebt. Wat wil je doen in die boerderij?

Antwoorden (1)

De meest gebruikte tractors zijn 2,2 meter breed maximale breedte voor de vroeger genoemde B wegen. Hoogte is 2,5 meter en ook hoger je hebt nog bredere en smaler tractors meestal trekkers genoemd, het gewicht varieert van 700 kilo tot 3 ton de meest voorkomende gewicht is 1,6 ton breedte 2 meter lengte 4 meter. De ligte trekkers zijn 1,4 en 2 meter lang. Er is geen echt goed antwoord op je vraag te geven omdat het gewicht wel van belang is voor de werkzaamheden en vermogen op veengrond zo laag mogelijk gewicht en klei zwaarde zo'n 900 pk en meer veen grond heb je aan 200 pk genoeg maar vaak zwaarder gebruikt omdat tijdens het gras maaien rechts en links en voor een maaibalk en achter een opraap wagen. Dat vraagd vermogen maar veen is zacht hoe zwaarder de trekker hoe meer land je kapot rijdt. De meeste boeren hebben 1 zware en de rest lichte trekkers.