Hoelang duurt het om een moter in te bouwen?

Ik heb een opel uit 2007 (1.4) en nou is die moter aan vervanging toe. Bij een garage vragen ze een belachelijk bedrag dus ben ik zelf op onderzoel uit gegaan en heb ik zelf een gebruikte gereviseerde moter gevonden. Nou vroeg ik mij af. Hoelang duurt het ongeveer om een moter in te bouwen? En die oude eruit natuurlijk. Zodat ik weet op basis van een uurloon van 35€ hoeveel het onveveer moet gaan kosten. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
9.9K
Reddie
6 jaar geleden
Een garage kost al gauw 70€ per uur.
En ze zijn er al gauw met twee man een halve dag mee bezig.
tinus1969
6 jaar geleden
@NickPouwels, wat was het belachelijke bedrag?
En was het bij de dealer of een merkloze vakgarage?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Merkloze "vak" garage die te veel vroeg voor wat jij wilde doen.
Nu een kennis garage die het voor 35€ per uur wil fixe

Antwoorden (1)

Als je een complete motor hebt, dan kan een ervaren monteur in een dag een motor vervangen. Als je een gebruikte en gereviseerde motor koopt, dan moet je vaak nog diverse componenten van de oude motor over bouwen op de nieuwe, en daar kan ook zo maar een dag mee gemoeid zijn.
jc54