Als ik een scooter ongeluk krijg ben ik mijn schadevrije jaren ook kwijt voor de auto?

Als ik een scooter verzekering afsluit kan ik mijn schadevrije jaren van mijn auto meenemen. Maar als ik dan een scooter ongeluk krijg ben ik die gelijk dan ook kwujt voor mijn auto?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
4.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dat zou krom zijn... Dat zou betekenen dat wanneer ik m'n zeilboot de kade opvaar ik m'n all-risk korting voor de schadevrije jaren kwijt zou zijn van m'n auto?!?

Antwoorden (1)

Nee, het gaat in principe om de schadevrije jaren op de betreffende verzekering. Als je scooter en auto beide blijft gebruiken zal schade aan de een geen effect hebben op de verzekering voor de ander (tenzij je nog een extra korting kreeg van de verzekeraar).

De schadevrije jaren die je opgebouwd hebt met je scooter worden ook niet standaard vermeld in de database van verzekeraars. Mocht je de verzekeringen bij verschillende maatschappijen hebben, dan komen de verzekeraars dit ook niet van elkaar te weten.

Daarnaast ben je bij een schade ook niet direct alle schadevrij jaren kwijt, maar maak je een terugval van enige jaren. Hoe sterk de terugval is, verschilt per verzekering.