Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je op letten bij het zoeken naar een goede rijschool?

Voor het auto rijbewijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
939
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er een goed gevoel bij hebben en positieve reacties uit je omgeving is erg belangrijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is heel erg belangrijk dat het klikt met de instructeur, dat hij/zij je op je gemak kan stellen en je zelfvertrouwen kan geven.
Ik heb toen ik jong was eerst een hele slechte intructeur gehad, die me zó onzeker maakte, dat ik een hekel kreeg aan autorijden en gestopt ben. Het heeft jaren geduurd voordat ik opnieuw les durfde te nemen.
Dit keer bij een hele prettige instructeur, die me me het heel goed geleerd heeft, mét succes.
Kijk op op gastenboeken van websites naar ervaringen van andere leerlingen. Of vraag aan kennissen of ze je iemand kunnen aanbevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad wij denken er samen zo over +

Andere antwoorden (7)

Onder andere er goed op letten dat de instructeur tijdens jouw duurbetaalde lessen niet zit te bellen met z'n mobile.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de slagingspercentages en de naam van de rijschool kun je ook kijken naar zaken als, wat zijn de kosten, moet ik theorie lessen apart betalen. Zorgt de school voor vervoer naar theorieexames.
Op welke tijden kan ik theorieles volgen en past dat binnen mijn agende.
Wat ik veel heb gezien is dat mensen vaak de rijschool bezoeken die ze door familie of vrienden geadviseerd hebben gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaginspercentage is belangrijk, maar je kunt ook vragen om een proefles alvorens je gelijk begint. Als het niet klikt met de instructeur kun je een andere kiezen.

Op deze site vindt je veel waardevolle informatie:
http://www.rijschoolgegevens.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op google gaan zoeken en zien wat clienten over hun schrijven, positief of negatief, slagingspercentage, prijsverhouding, aantal lesminuten.

Kan de rijschool op korte termijn inplannen, komen de tijden uit die de persoon kan i.v.m. werk, studie.

Ga ook de met de rijschool praten en met de eventuele instructeur, misschien dat je deze geen prettig gevoel zal geven of misschien wel een heel erg vertrouwd gevoel.
Je moet tenslotte een prettige en ervaren instructeur hebben die streng kan zijn maar waar je dit wel van kan hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind ik het belangrijk dat de instructeur iemand is die jou "ligt". Je gaat toch heel wat uurtjes samen in die auto zitten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat referenties van anderen de beste maatstaf voor kwaliteit zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook belangrijk is om te checken is of er een vervangende instructeur is als je 'eigen' instructeur ziek is o.i.d. Het is toch zonde van je tijd als je die tijd vrijhoudt voor rijles, en het gaat dan niet door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding