Knipperlichten doen het wel, alarmlichten niet. Wat is er mis?

Sinds gisteren doen de alarmlichten van mijn auto het niet meer. De richtingaanwijzers links en rechts doen het wel. Ik heb vanmorgen een garage gebeld, omdat ik dacht dat er een zekering kapot is. Maar die man zei dat het "waarschijnlijk iets anders" is. Voordat ik nou (weer eens) veel te veel ga betalen voor iets heel simpels... kan iemand mij vertellen wat het euvel is? Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
5.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merk, type (trap)auto...?
paulus811
7 jaar geleden
maakt dat iets uit freekfluweel? Weet je dan het antwoord? Mijn vermoeden (niet meer dan dat) is dat het de schakelaar voor de alarmlichten is of de bedrading tussen de schakelaar en de lampen.. Alleen zo kan ik het probleem verklaren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Freek, een Volvo'tje V40 uit het jaar 0 :)
Nouja... bj 2000. Best oud ja. Paulus, dank je wel.

Antwoorden (1)

Het is een kwestie van oorzaken uitsluiten voordat je tot een definitief antwoord komt.
gebaseerd op wat je verteld verwacht ik echter dat het alarmlicht knopje defect is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aha... dank je wel.