Kan een behendig kind van 5,5 jaar aanleren met een hooverboard te rijden?

Bij de beschrijving stond vanaf 12 jaar, maar ze fietste al zonder zijwieltjes op 3,5 jaar dus ik zou denken dat ze dit ook wel zou moeten onder de voeten krijgen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
ronron1212
7 jaar geleden
http://hoverboardvergelijken.nl/is-een-hoverboard-geschikt-voor-kinderen/
tinus1969
7 jaar geleden
Een hoverboard mag overigens alleen binnesnhuis wordne gebruikt. gebruik op de openbare weg (stoep en voetpad zijn ook openbare weg!) is verboden en bij ongelukken ben je niet verzekerd: http://hoverboardkopen.org/hoverboard-verboden/
Inekez1
7 jaar geleden
Je mag het wel buitenshuis gebruiken, maar alleen op eigen terrein.

Antwoorden (1)

Wat behendigheid betreft zal dat misschien best kunnen. Maar het gaat om heel subtiele balansverschillen. Een hooverboard bestuur je eigenlijk met je voeten en kuitspieren. Een fiets hou je in balans met je hele lichaam, en dan alleen nog in links-rechts richting. Voorover / achterover is vaak veel lastiger, maar als je kind een goed gevoel heeft voor evenwicht is het prima om dit te stimuleren.

De meeste hooverboards geven een minimum gewicht dat nodig is om het apparaat goed te kunnen besturen. Zowel voor het sturen als om in beweging te komen, snelheid maken en afremmen zijn subtiele balansverschillen nodig.

Kijk dus even wat het minimum gewicht is voor het apparaat. Meestal is dat 20 of 25 kilo. Als je kind te licht is, gaat het niet werken. Zit ze op het randje, dan zou ik het ook nog niet doen. Bij een erg ongelijke gewichtsverdeling (in een bocht op 1 been steunen) zal het langer duren voor het andere been ook weer goed contact maakt (genoeg druk geeft), waardoor het board heel anders kan reageren als de bedoeling is.

Helemaal los hiervan: leer je kind om te spelen met dingen die ze zelf in beweging zet, zoals een fiets, skateboard, rolschaatsen, lolobal.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plusje vanwege de laatste zin. Dit lijkt me echt onzinspeelgoed voor zo'n jong kind.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb het gekocht en ze kon het in minder dan 5 minuten. Achteruit, vooruit, links- en rechtsom rond haar as, als een ballerina. Ze vindt het het leukste kadoo dat ze ooit heeft gekregen.