Als je auto geflitst is in Luxemburg, is dan de eigenaar of de bestuurder aansprakelijk?

Ik ben met een huurauto in Luxemburg geweest en we zijn daar geflitst omdat we kennelijk 76 km p/u reden terwijl 70 km p/u de maximum snelheid was. De huurauto was op mijn naam gehuurd maar ik reed niet zelf. Nu weet ik dat in Duitsland de bestuurder verantwoordelijk is en niet automatisch de eigenaar bij snelheidsovertredingen. Maar hoe zit dat in Luxemburg? Kan ik bezwaar maken tegen deze bekeuring?

Weet jij het antwoord?

/2500

De bekeuring zal naar het verhuurbedrijf gaan die vervolgens de huurder aansprakelijk stelt. Wie er heeft gereden doet er niet toe en vaak is het zo dat alleen de huurder de auto mag besturen, dus daar zou ik het maar op houden. Persoonlijk zou ik de boete samen delen, je was tenslotte ook samen onderweg. Overigens heb je grote kans dat de boete niet komt omdat het bedrag de moeite niet loont. Toegevoegd na 12 minuten: Ik vraag me overigens af welk bezwaar je hebt. Te hard is toch gewoon te hard? Als de boete al komt, zal het vanwege de overschrijding wel meevallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100