Moet mijn garage mijn oude luidsprekers terug geven?

Ik heb een 2e hands Renault Clio gekocht 2 jaar oud (bij de Renault dealer) Bij het kopen van de auto wilde ik er graag een nieuwe geluidsinstallatie 6.1 kosten € 850,=.
Nu naar 2 weken te hebben gereden met de Clio is het geluid bijzonder slecht (van af de 1e dag) De Clio heb ik ter reparatie aangeboden om het geluid in orde te maken. Bij het ophalen van de Clio kreeg ik te horen dat ze het niet kunnen verbeteren.
Ook bij de vraag dat ik graag de luidsprekers die er in hebben gezeten terug wilde om aan een vriend te schenken kreeg ik te horen dat ze die niet meer hebben.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
ronron1212
7 jaar geleden
Ja dat had je dan direct moeten zeggen toe je de andere speakers kocht. Die hebben ze nu allang weggegooid het is geen opslag depot.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelfs in een Clio is er ruimte genoeg om een extra setje luidsprekers op de achterbank te leggen...!
ronron1212
7 jaar geleden
Dan had hij dat moeten aangeven. Veel mensen willen dat niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Qua boxen zullen ze idd weinig voor je kunnen betekenen. Daar had je toch eerder aan moeten denken. Maar wat betreft je nieuwe geluidsinstallatie hoef je dit niet zomaar te accepteren. Het hangt ervan af wat jijzelf verstaat onder een 'bijzonder slechte' geluidskwaliteit (kraken de boxen, of wat is daarmee aan de hand). Het hangt o.a. af van:
- wat heb je precies afgesproken bij de koop? Heb je bijv. enige garantie?
- waarom kunnen ze het niet verbeteren? Is bijv. vervanging niet mogelijk?
- daarmee samenhangend: wat versta jij onder een bijzonder slechte geluidskwaliteit? Is dat misschien alleen in jouw eigen beleving?
- het bedrag wat jij ervoor hebt uitgegeven (850 euro is een redelijk bedrag voor een geluidsinstallatie, waarvoor je echt wel wat mag verwachten), en het feit dat het een nieuwe geluidsinstallatie betreft
- evt. het merk van de installatie En zo zijn er misschien meer omstandigheden te bedenken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben door de chef werkplaats gebeld, "wij hebben alles nog eens bekeken en de dozen waar jou installatie in heeft gezeten was een Focal 2.1 ipv de FOCAL Music Premium 6.1 - 4 speakers, 2 tweeters + subwoofer gaarne nieuwe afspraak om het om te bouwen".
Je begrijpt natuurlijk dat ik hier bijzonder blij mee ben. Vrijdag gaat hij weer naar de garage.

Het beste antwoord

Nee, dat hoeven ze niet. Had je dat gewild, dan had je dat vantevoren moeten afspreken.

Het is net als bij het vervangen van bijv. een accu tijdens een beurt: de nieuwe wordt erin gezet en de oude wordt afgevoerd door de garage.
Computoon
7 jaar geleden
Utrecht
7 jaar geleden
Mee eens. Je kan er niet na twee weken (!) nog eens om komen vragen. Als ze alle verwisselde onderdelen wekenlang zouden moeten bewaren zou het eruit zien. Het is geen opslagdepot.
Vraagsteller had bij de installatie moeten aangeven de oude speakers meer terug te willen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartelijk dank.
Dat is heel duidelijk