Wie betaalt opruimwerkzaamheden na een ongeluk?

Vandaag was er een ongeluk op de A12, waarbij een aanhangwagen gekanteld was. Er lagen bakstenen op de weg die moesten worden opgeruimd. Een enorme file was het gevolg. Wij vroegen ons af wie die opruimwerkzaamheden moest betalen? Kan de bestuurder van de auto met de aanhangwagen hiervoor aansprakelijk worden gehouden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
ronron1212
7 jaar geleden
De verzekeraar van de veroorzaker.
Poet
7 jaar geleden
Zeker, rijkswaterstaat heeft mensen die dergelijke schades verhalen

Antwoorden (1)

De kosten van het opruimen van het wegdek kan de wegbeheerder privaatrechtelijk verhalen op de verzekeraar van degene die het ongeluk heeft veroorzaakt. Dit na uitspraak van de Hoge Raad.
Zie onderstaande link: http://dirkzwageroverheidenvastgoed.nl/2013/10/22/kostenverhaal-van-olie-op-wegdek-toegestaan/