Nee. omlaag gaan zal niet meer gebeuren. Dankzij de grote groei van economien in het oosten worden de prijzen steeds minder gekoppeld aan de status van de economie. Tevens is het zo dat enkele grote oliefirma's uit Saudi Arabie, welke vroeger alleen olie verkochten aan container maatschappijen, nu het hele process tot aan evrdeling naar de pomp toe in bezit hebben. Ze hebben een veel groterte invloed op de prijzen aan de pomp. De prijs van ruwe olie is daardoor nauwelijks nog bepalend voor de benzine prijs.

Zolang de economie bereid is de prijs aan de pomp te betalen zal de prijs niet dalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

tip: Als de bezineprijs omlaag gaat dan is hij binnen enkele dagen hoger als voor de verlaging
let maar op ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De benzine prijs is afhankelijk van de koers van de dollar!
Sinds de komst van de euro is de Dollar zwakker geworden! Een vat ruwe olie word steeds duurder omdat de vraag groot is, en het aanbod langzaam daalt!

De benzine prijs kan wel wat zakken in centen van dag tot dag, maar zal over het algemeen alleen maar duurder worden over langere tijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eeuwige optimist ben ik wel pessimistisch over de veel te hoge benzineprijzen hier in dit landje.Normaal gesproken moeten de prijzen nu veel lager liggen omdat de prijs van 1 vat ruwe olie aanzienlijk lager is dan bijvoorbeeld een jaar geleden.Tegen de tijd dat half Nederland op vakantie gaat zullen de prijzen ook wel weer omhoog gaan en juist niet omlaag, uitgerekend nu met die olieramp(oorzaak BP) zullen wij dat ook wel weer in de portemonnee voelen. Persoonlijk denk ik dat het slim is om toch zo langzamerhand over te gaan op LPG,maar voorlopig blijf ik gewoon voor vijfendertig euro tanken en geen cent meer.
Maar dan moet ik wel iets vaker een binnenweggetje nemen.
Tip:we kunnen met z'n allen altijd nog een petitie tekenen op onderstaande link..........DOEN HOOR...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch een gegeven dat de benzineprijs als de vacanties naderen de benzineprijs ook weer omhoog gaat .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de prijs omlaag?kun je rekenen,reken er dan maar niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huur of koop een grote opslagtank en sla er zoveel mogelijk in op. Is de beste belegging die je momenteel kunt doen. De beurs is onbetrouwbaar en ook geld is niet waardevast. Misschien kunnen we als forumleden gezamelijk onze oude dag zekerstellen !