als ik iets bestel van duitsland naar nederland word het pakketje dan gescheckt?

ik wil graag iets bestellen wat in duitsland is, maar ik vraag me af of het pakketje word gecheckt op de weg naar nederland.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hallo Stan, Dit word heel weinig gecontroleerd omdat Nederland en Duitsland van Europa zijn en naast elkaar liggen. Dat is ook de reden waarom er zoveel illegaal vuurwerk, drugs en vuurwapens het land binnenkomen. Mvg. Thom

Nederland maakt net als Duitsland deel uit van het Schengengebied. Dit betekent dat er vrij verkeer is van personen en goederen, dus ook van jouw pakket. Het is uiteraard niet toegestaan om verboden spullen op te sturen en bij een vermoeden hiervan mag een bevoegde instantie het pakket openen. Er is immers een briefgeheim. De facto vinden dit soort controles nooit plaats.

Nederland en duitsland zijn allebei lid van de EU. Dat betekent vrij grensverkeer tussen de landen zonder grenscontroles

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100