Zodat ze goed opvallen(voor bijvoorbeeld helikopters) in het landschap.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
ook de zogenaamde 'zwarte doos' met de vluchtgegevens van een vliegtuig in in werkelijkheid oranje, omdat dat opvallend is.
Bordensteker
8 jaar geleden
En niet alleen voertuigen van poolexpedities zijn vaak oranje van boven, ook vliegtuigen en helikopters die in die streken gebruikt worden zijn vaak gedeeltelijk of geheel oranje van kleur, vanwege de gemakkelijker vindbaarheid bij zoekacties uit de lucht.
Mij viel in de jaren zestig al op dat vliegtuigen van Greenlandair, een oranje bovenkant hadden, wat op het gevoel vreemd aandoet als er in witte letters Greenlandair op staat!