Waarom mag je niet alleen een enkele reis van een KLM retourticket gebruiken?

Ik las een stuk in de consumentengids van iemand die een retour Amsterdam - Los Angeles kocht en een enkele reis LA-A'dam. Het retourticket kostte 800, de enkele reis 2400.

Daarop wilde de klant twee retourtickets kopen a 800 en daarvan alleen de reis LA-A'dam gebruiken, wat niet kon volgens de KLM. Er stond alleen niet bij waarom niet en dat zou ik graag weten.

12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Als je niet komt opdagen bij de heen vlucht annuleert KLM automatisch de retour vlucht omdat ze dan ervan uitgaan dat je die ook niet neemt. Zelfde is als je via Duitsland ergens naar toe vliegt en in Amsterdam moet overstappen. Je kan niet zeggen dan skip ik dat eerste vluchtje van Duitsland naar Nederland en stap ik in Amsterdam op. Dan hebben ze je hele vlucht geannuleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het verhaal gelezen en volgens mij zijn deze mensen een beetje dom. Ze hadden voor zichzelf een retour Amsterdam - Los angeles kunnen kopen en voor hun zoon een retour Los angeles - Amsterdam. Als je samen incheckt kan je alsnog plaatsen naast elkaar regelen ( of met online inchecken). De retour vlucht voor zoon gebruik je dan gewoon niet. Dag domme KLM. Andere optie, er zijn maatschappijen die wel enkele reizen naar de USA voor normale prijzen verkopen. Air Berlin of Aer Lingus zijn daar goede voorbeelden van.