Mag ik trekker rijden met een 2todrive rijbewijs?

Het gaat om een IHC 423 en niet voor werk maar gewoon plezierritjes.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/rijbewijs-tractor-of-trekker.html

Antwoorden (1)

Ben je 16- of 17 jaar en verricht je (betaalde) arbeid met de trekker? Dan heb je het zogenaamde trekkercertificaat jeugdigen nodig (Certificaat voor vakbekwaamheid) . Ben je 16- of 17 jaar en verricht je geen (betaalde) arbeid? Dan mag je zonder enig (rij)bewijs een tractor besturen. Wanneer je 18 jaar of ouder bent mag je een tractor ook zonder enig rijbewijs besturen. Het besturen van een tractor onder de 16 jaar is streng verboden.

Let op!
Per 1 juli 2015 verandert dit, dan wordt het trekkerrijbewijs (T-rijbewijs) ingevoerd. Er komt een overgangsregeling zodat diegenen die op het moment van invoeren van het trekkerrijbewijs in bezit zijn van tenminste rijbewijs B (personenauto) of een trekkercertificaat, niet alsnog het T-rijbewijs hoeven te halen.